بنیاد مسکن همواره در کنار مردم است تا مشکل مسکن را حل کند

تاریخ ارسال : 1403/02/12

بنیاد مسکن همواره در کنار مردم است تا مشکل مسکن را حل کند

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم تودیع و معارفه معاون پشتیبانی بنیاد مسکن خراسان رضوی بیان داشت

🔸️ به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صبح امروز ۱۲ اردیبهشت ماه، در مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، به اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پس از روی کار آمدن مهندس صالحی اشاره کرد و گفت: در دوره جدید ریاست بنیاد مسکن، تسهیلات و سهمیه وام‌های سالانه طرح ویژه‌ای که از سال ۱۳۸۴ به تعداد ۲۰۰ هزار واحد بود، برای اولین بار به ۳۵۰ هزار واحد افزایش یافت.
🔹️ مهندس علیرضا فلاحی خاطر نشان کرد: ما با ارتباطات خوبی که با مجموعه وزارت راه و شهرسازی داریم توانستیم برای اولین بار بحث الحاق زمین‌های محدوده شهرها به روستاها را شکل دهیم، از همین رو با توجه به تعهداتی که دولت وقت دارد و قانون ۴ میلیون واحد مسکونی که قرار است در ۴ سال اتفاق بیفتد، در حال حاضر یک میلیون قطعه زمین در حال آماده سازی است که کار بیش از ۶۵۰ هزار قطعه انجام شده و مابقی آن ظرف چند ماه آینده اتفاق می‌افتد.
 
🔰 بنیاد مسکن همواره در کنار مردم است تا مشکل مسکن را حل کند
 
🔸️ وی با بیان اینکه بنیاد مسکن همچون گذشته همواره در کنار مردم است تا مشکل مسکن آنان را حل کند، افزود: ماموریت دیگر ما بحث مسکن محرومین است، از همین رو با توجه به اینکه سازمان ملی زمین بخشنامه ای در سنوات گذشته ابلاغ کرده و محدودیت برای بنیاد ایجاد شده بود، آن دستورالعمل منحل و مقرر شد زمین ۵۰ هزار واحد مسکن برای محرومین را تامین کنیم و امسال این سهمیه نزدیک به ۱۷ هزار واحد است که در دستور کار قرار گرفته است.  
 
🔰 افزایش میانگین ساخت سالانه مسکن شهری از ۳ هزار به ۳۰ هزار واحد
 
🔹️ فلاحی مسئله مهم دیگر بنیاد مسکن را بحث مسکن شهری ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه ما درآمد هزینه هستیم، در کنار سیاست‌های کاری خود باید مسکن شهری را فعال کنیم، در واقع میانگین سالانه مسکن شهری تعداد ۳ هزار واحد بود که امسال با تفاهم نامه‌های انجام شده قرار است این میزان  به ۳۰ هزار واحد برسد، از همین رو اقداماتی در حوزه مسکن شهری در حال انجام است .  
 
🔰 رفع مشکل سند واحدهای مسکونی روستایی
 
🔸️ وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما بیش از ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی روستاها را با کمک همکارانمان در کشور و اداره ثبت سند دار کردیم و در یک برنامه مشخص شده که توسط حوزه معاونت عمران روستایی اتفاق می‌افتد، مشکل سند واحدهای باقیمانده نیز بر طرف خواهد شد.
 
🔰 رفع مشکل کارکنان از بیمه تکمیلی تا تغییر در چارت سازمانی و پرداخت عادلانه حقوق
 
🔹️ به گفته معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، یکی از دغدغه‌های مهندس صالحی از بدو حضور تاکنون، بحث بیمه تکمیلی پرسنل بنیاد بود، از همین رو با پیگیریهای فراوان از همان ابتدا و قبل از اینکه بیمه به پایان برسد، با مدیران ۱۲ شرکت بیمه جلسه برگزار کردیم و بیمه‌هایی را انتخاب کردیم که مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی باشد.
🔸️ وی خاطر نشان کرد: با رفت و برگشت‌هایی که اتفاق افتاد توانستیم در نهایت به بیمه البرز برسیم و این جمع بندی اتفاق افتاد و برای اولین بار بحث سهم پرداخت حق بیمه از ۵۰ درصد بنیاد و ۵۰ همکاران به ۷۰ درصد بنیاد و ۳۰ درصد همکاران اتفاق افتاد.  
🔹️ فلاحی همچنین افزود: صندوقی به ارزش ۱۴ میلیارد تومان توسط بیمه البرز ایجاد شده است تا کارکنانی که بیمار هستند و بیمه نمی تواند هزینه درمان آنان را پوشش دهد، از محل این صندوق هزینه درمان آنان به صورت بلاعوض پرداخت شود.
🔸️ وی گفت: از دغدغه های اصلی دیگر بنیاد مسکن که در حال پیگیری است و ظرف یکی دو ماه آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود، بحث ساختار سازمانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. چارت سامانی بنیاد مسکن نیاز به بازنگری دارد که این اتفاق با درجه‌بندی شهرستان‌ها و استانها در حال تغییر است. در کنار این موضوع در حال بررسی عملکرد استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم و قرار است بیشتر به شهرستانها توجه شود، از همین رو نیروهایی که در خط مقدم و صف قرار گرفته و با مردم در تعامل بیشتری هستند، بر مبنای عملکرد حوزه‌ها درجه بندی شوند.
🔹️ به گفته فلاحی همسو با تغییر در بحث چارت سازمانی، بحث پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد کارکنان در دست بررسی است و بنا داریم حقوق ها یکسان و بر مبنای جایگاه‌ها و عملکردهای کارکنان پرداخت شود. همچنین مزایایی در نظر گرفته شده تا کارکنان با انگیزه‌ای مضاعف به فعالیت بپردازند و عدالت برقرار شود.

موضوع خبر :
  • بنیاد
  • مسکن
  • همواره
  • کنار
  • مردم
  • است
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد بنیاد مسکن همواره در کنار مردم است تا مشکل مسکن را حل کند چیست؟

سوال: